Gwarancja door-to-door to dobrowolne zobowiązanie producenta/dystrybutora do wykonania bezpłatnej usługi gwarancyjnej, umożliwiającej usunięcie awarii sprzętu bez wychodzenia z domu.
W celu realizacji reklamacji w ramach gwarancji door-to-door, wystarczy skontaktować się z producentem, w celu umówienia dogodnego terminu odbioru sprzętu przez kuriera lub - w przypadku niektórych produktów – przyjazdu wykwalifikowanego serwisanta we wskazane miejsce i w umówionym terminie.
Zgłoszenie takie jest najczęściej obsługiwane za pośrednictwem specjalnie przygotowanego formularza na stronie internetowej, mailowo lub telefonicznie.
Resztę formalności załatwia producent lub podmiot przez niego wyznaczony, który zleca odbiór urządzenia przez kuriera i przekazanie go do serwisu autoryzowanego.
Po naprawie lub wymianie, urządzenie zostaje dostarczone – także za pośrednictwem firmy kurierskiej - na adres podmiotu zgłaszającego reklamację.
Koszty związane z transportem pokrywa w całości producent urządzenia.