Stale odporne na korozję i wysokie temperatury, takie jak stal 1.4301, są kluczowymi materiałami w wielu branżach przemysłowych. Stal 1.4301 jest austenityczną stalą nierdzewną, która zawiera chrom (około 18%) i nikiel (około 8%). Dzięki tym dodatkom stal wykazuje doskonałą odporność na korozję, co czyni ją popularnym wyborem w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym, budownictwie (elementy dekoracyjne) oraz w urządzeniach do obróbki chemicznej. Jednocześnie, stal ta ma również dobre właściwości przy wysokich temperaturach, zachowując swoją wytrzymałość i odporność na utlenianie. Jest to szczególnie wartościowe w aplikacjach, gdzie materiały są narażone na ciągłe działanie zarówno wysokich temperatur, jak i korozji. Stal 1.4301 jest łatwa w obróbce i spawaniu, co dodatkowo zwiększa jej atrakcyjność w różnorodnych zastosowaniach przemysłowych.
Grupy FM (filler material) w kontekście normy EN ISO 9606 są klasyfikacją spoiw stosowanych przy spawaniu stali i stopów niklu. Obejmują one zestawy spoiw o podobnych właściwościach, które są dedykowane do spawania konkretnych materiałów podstawowych. Dzięki temu, spawacz, który posiada uprawnienia w danej grupie FM, jest kwalifikowany do spawania szerszego zakresu materiałów, co eliminuje konieczność zdawania osobnego egzaminu na każdy rodzaj stali czy stopu niklu. Każda grupa FM jest przypisana do określonych materiałów podstawowych i obejmuje spoiwa, które są odpowiednie do danego zastosowania. Takie grupowanie materiałów dodatkowych ułatwia zarówno proces egzaminacyjny, jak i zapewnienie odpowiedniej jakości spawanych połączeń.
Spawanie doczołowe jest procesem, w którym znaczącą rolę odgrywa jakość i charakterystyka spoiny, ponieważ to ona determinuje wytrzymałość i trwałość połączenia. Podczas spawania doczołowego końce spawanych elementów są przyciskane do siebie i jednocześnie podgrzewane. Materiał jest stopiony i ponownie zestalony, spoina często jest jednorodna z bazowymi materiałami, co zapewnia dobrą przewodność i właściwości mechaniczne. Wykorzystywane jest często w produkcji przewodów, rur oraz w konstrukcji samochodów i różnych urządzeń.